Zarządzanie zespołem- szkolenie dla średniej kadry kierowniczej/ szkolenie on-line

Zarządzanie zespołem- szkolenie dla średniej kadry kierowniczej/ szkolenie on-line

Termin

12 03 2021 - 12 03 2021 - Warszawa |
19 03 2021 - 19 03 2021 - Warszawa |

Kategoria:

Przebieg szkolenia

CEL SZKOLENIA

  • Budowanie pozycji lidera w zespole po awansie wewnętrznym
  • Poznanie i doprecyzowanie roli oraz zadań menedżera

KORZYŚCI

  • Zidentyfikowanie własnego dominującego stylu kierowania
  • Doskonalenie udzielania informacji zwrotnych podwładnym na temat wykonywanej pracy
  • Rozwinięcie umiejętności delegowania zadań w zależności od stopnia dojrzałości pracowników
  • Doskonalenie zarządzania przez cele i zadania
  • Doskonalenie sytuacyjnego zarządzania (według modelu K. Blancharda)
  • Doskonalenie umiejętności kierowania poprzez indywidualne rozmowy
    z podwładnymi
  • Rozwinięcie umiejętności motywowania podwładnych
  • Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

METODY

  • Warsztat online – do wyboru Zoom lub MS Teams
  • Indywidualna praca – pre-work przed szkoleniem
  • 4 spotkania online
  • Sesja indywidualna po zakończeniu szkolenia dla każdego uczestnika
  • Zgłoszenie na stronie

 

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1

Moduł 1 – Tożsamość lidera – jak się odnaleźć w nowej roli

  • Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
  • Współczesne teorie zarządzania w organizacjach
  • Rodzaje klasycznych styli zarządzania wg. Kurta Lewina
  • Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem – poszukiwanie najlepszego rozwiązania
  •  

Moduł 2 – Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a

  • Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
  • Elastyczne przywództwo – omówienie koncepcji Harseya Blancharda oraz testu z pre – worku
  • Model elastycznego przywództwa i jego wartość dodana w zarządzaniu
  • Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
  • Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości
  • Równowaga stylów zarządzania
  • Jak dopasować styl i zadania do kompetencji pracownika
  • Kiedy możemy mówić o prawdziwym delegowaniu i komu delegować a komu przekazywać zadania

 

Dzień 2

 Moduł 3: Jeden zespół – jeden cel – istota, znaczenie i rola pracy zespołowej

  • Czym zespół jest i nie jest ? (zespół a grupa – istotne różnice)
  • Praca zespołowa i jej znaczenie
  • Zespół jako klucz do sukcesu firmy
  • Jak stawiać cele – SMARTER

Moduł 4: Motywowanie pracowników

  • Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
  • Co motywuje ludzi do działania – potrzeby psychologiczne
  • Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
  • Dbanie o rozwój pracowników – narzędzia rozwoju: coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia
  • Modele rozmowy o celach GROW, OSCAR
  • Jak delegować, monitorować i egzekwować zadania

 

 Dzień 3

Moduł 5: Zespół rozproszony – narzędzia i metody ułatwiające zarządzanie

  •  Rodzaje, struktura i częstotliwość spotkań wspierających pracę z zespołem rozproszonym (w oparciu o praktyki agile)
  • Wirtualne listy zadań i tablice Kanbanowe jako sposób na transparentność celów i zadań w zespole oraz angażujące planowanie (pokaz wybranych narzędzi),
  • Przydzielanie zadań w zespole rozproszonym – jak optymalnie wykorzystać potencjał wszystkich członków zespołu? (w oparciu o praktyki autonomicznych zespołów rozproszonych pracujących w kulturze agile)
  • „Pracuj na mocnych stronach” – analiza swojego zespołu pod kątem kompetencji i preferencji dotyczących realizacji zadań (mapa mojego zespołu rozproszonego, zaplanowanie mikro-zmian w podziale zadań w oparciu o wnioski z ćwiczenia)

Moduł 6: Zarządzanie wartościami w organizacji

  • Klasy wartości
  • Hierarchie wartości
  • Planowanie rozwoju w kontekście wartości
  • Wartości a podejmowanie decyzji
  • Rozmowa o wartościach – elementy NVC (komunikacja bez przemocy Rosenberga)

 

 Dzień 4

Moduł 7: Konstruktywny feedback – udzielanie informacji zwrotnych

  • Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
  • Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
  • Wzmacnianie zachowań pozytywnych
  • Informacja zwrotna jako motywator
  • Ćwiczenie metod udzielania informacji zwrotnych: FUKO, NVC

Moduł 8: Zarządzanie zmianą w pracy menedżera

  •  Definicja zmiany i jej fazy
  • Jak rozpoznać, w której fazie jest współpracownik
  • Narzędzia lidera przeprowadzania pracowników przez zmianę
  • Expose
  • Praca z oporem
  • Utrwalanie nowych nawyków

Podsumowanie szkolenia

  • Podsumowanie całego szkolenia
  • Indywidulany plan rozwoju

 

 

 

Ekspert:

Ewelina Gałęzowska Szomborg

Doświadczony Trener Biznesu, zwolenniczka zwinnego zarządzania – Agile Coach, akredytowany Coach ICF. Prowadzi szkolenia podnoszące umiejętności kierownicze (efektywne przywództwo, budowanie zespołów, motywowanie do pracy, Scrum, Agile Leadership) jak i umiejętności osobiste (autoprezentacja, asertywność, radzenie sobie ze stresem i emocjami, zarządzanie sobą w czasie, techniki twórczego rozwiązywania problemów, komunikacja interpersonalna, współpraca w zespole, inteligencja emocjonalna).

Szkolenia prowadzi od 2008 roku. W swojej trenerskiej karierze przeprowadziła ponad 660 dni szkoleniowych na sali oraz ponad 220 godzin szkoleń on-line typu dystans learning.

  • Agile Coach – wspiera organizacje i zespoły nad rozwojem w kierunku zwinności, pomaga w podejmowaniu decyzji i szukaniu rozwiązań w obszarach związanych ze zwinnym wytwarzaniem produktów. Założycielka Agile Hats, gdzie jest odpowiedzialna za miękką, psychologiczną część pracy w zespołach – uświadamia wagę współpracy i inspiruje do sprawniejszej, otwartej komunikacji. Ukończyła akredytowane szkolenie Agile PM Foundation, Management 3.0, Certificated Scrum Master Scrum Study.
  • Dyplomowany Trener Szkoły Trenerów Biznesu Moderator. W swojej trenerskiej karierze przeprowadziła ponad 660 dni szkoleniowych. Prowadzi szkolenia podnoszące umiejętności kierownicze: Management 3.0., Agile dla zespołów, Facylitacja spotkań, Narzędzia coachingowe, Budowanie zespołów, Motywowanie do pracy. Współpracuje z zespołami w obszarach rozwoju umiejętności osobistych: komunikacji interpersonalnej i zespołowej, Asertywności w komunikacji z interesariuszami. Prowadzi warsztaty wykorzystując Design Thinking, Lego Serious Play, metod twórczego rozwiązywania problemów.
  • Coach ACC ICF Global – praktyk prowadzenia sesji coachingu indywidualnego, zespołowego i grupowego. Poza akredytowanym przez ICF kursem Mistrz Coachingu, szkoliła się także jako Caoch w Centrum Podejścia Zorientowanego na Rozwiązaniach, w Coach Wise, oraz w Centrum CBT, gdzie ukończyła kurs Terapii Poznawczo – Behawioralnej. Jest także certyfikowanym coachem metody Action Learning oraz medoratorem Design Thinking.

Szkolenie odbywać się będzie w godzinach 8.30- 14.00

Koszt: 1500 zł ( zw VAT)/ osoba

W cenie:

  1. Przeprowadzenie 4 bloków. Termin zostanie ustalony z grupą (minimum 8- 10 osób)
  2. Zadania przed i po szkoleniu
  3. Konsultacje indywidualne z Trenerem (obowiązuje do 2 m-cy po zakończeniu szkolenia)

 

 

Terminy

12 03 2021 - 12 03 2021 - Warszawa |
19 03 2021 - 19 03 2021 - Warszawa |