Zarządzanie zespołem- szkolenie dla średniej kadry kierowniczej/ szkolenie on-line
Termin
Kategoria: Biznesowe
Przebieg szkolenia
CEL SZKOLENIA
- Budowanie pozycji lidera w zespole po awansie wewnętrznym
- Poznanie i doprecyzowanie roli oraz zadań menedżera
KORZYŚCI
- Zidentyfikowanie własnego dominującego stylu kierowania
- Doskonalenie udzielania informacji zwrotnych podwładnym na temat wykonywanej pracy
- Rozwinięcie umiejętności delegowania zadań w zależności od stopnia dojrzałości pracowników
- Doskonalenie zarządzania przez cele i zadania
- Doskonalenie sytuacyjnego zarządzania (według modelu K. Blancharda)
- Doskonalenie umiejętności kierowania poprzez indywidualne rozmowy
z podwładnymi
- Rozwinięcie umiejętności motywowania podwładnych
- Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
METODY
- Warsztat online – do wyboru Zoom lub MS Teams
- Indywidualna praca – pre-work przed szkoleniem
- 4 spotkania online
- Sesja indywidualna po zakończeniu szkolenia dla każdego uczestnika
- Zgłoszenie na stronie
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1
Moduł 1 – Tożsamość lidera – jak się odnaleźć w nowej roli
- Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
- Współczesne teorie zarządzania w organizacjach
- Rodzaje klasycznych styli zarządzania wg. Kurta Lewina
- Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem – poszukiwanie najlepszego rozwiązania
-
Moduł 2 – Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Elastyczne przywództwo – omówienie koncepcji Harseya Blancharda oraz testu z pre – worku
- Model elastycznego przywództwa i jego wartość dodana w zarządzaniu
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości
- Równowaga stylów zarządzania
- Jak dopasować styl i zadania do kompetencji pracownika
- Kiedy możemy mówić o prawdziwym delegowaniu i komu delegować a komu przekazywać zadania
Dzień 2
Moduł 3: Jeden zespół – jeden cel – istota, znaczenie i rola pracy zespołowej
- Czym zespół jest i nie jest ? (zespół a grupa – istotne różnice)
- Praca zespołowa i jej znaczenie
- Zespół jako klucz do sukcesu firmy
- Jak stawiać cele – SMARTER
Moduł 4: Motywowanie pracowników
- Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
- Co motywuje ludzi do działania – potrzeby psychologiczne
- Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
- Dbanie o rozwój pracowników – narzędzia rozwoju: coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia
- Modele rozmowy o celach GROW, OSCAR
- Jak delegować, monitorować i egzekwować zadania
Dzień 3
Moduł 5: Zespół rozproszony – narzędzia i metody ułatwiające zarządzanie
- Rodzaje, struktura i częstotliwość spotkań wspierających pracę z zespołem rozproszonym (w oparciu o praktyki agile)
- Wirtualne listy zadań i tablice Kanbanowe jako sposób na transparentność celów i zadań w zespole oraz angażujące planowanie (pokaz wybranych narzędzi),
- Przydzielanie zadań w zespole rozproszonym – jak optymalnie wykorzystać potencjał wszystkich członków zespołu? (w oparciu o praktyki autonomicznych zespołów rozproszonych pracujących w kulturze agile)
- „Pracuj na mocnych stronach” – analiza swojego zespołu pod kątem kompetencji i preferencji dotyczących realizacji zadań (mapa mojego zespołu rozproszonego, zaplanowanie mikro-zmian w podziale zadań w oparciu o wnioski z ćwiczenia)
Moduł 6: Zarządzanie wartościami w organizacji
- Klasy wartości
- Hierarchie wartości
- Planowanie rozwoju w kontekście wartości
- Wartości a podejmowanie decyzji
- Rozmowa o wartościach – elementy NVC (komunikacja bez przemocy Rosenberga)
Dzień 4
Moduł 7: Konstruktywny feedback – udzielanie informacji zwrotnych
- Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna jako motywator
- Ćwiczenie metod udzielania informacji zwrotnych: FUKO, NVC
Moduł 8: Zarządzanie zmianą w pracy menedżera
- Definicja zmiany i jej fazy
- Jak rozpoznać, w której fazie jest współpracownik
- Narzędzia lidera przeprowadzania pracowników przez zmianę
- Expose
- Praca z oporem
- Utrwalanie nowych nawyków
Podsumowanie szkolenia
- Podsumowanie całego szkolenia
- Indywidulany plan rozwoju
Ekspert:
Ewelina Gałęzowska Szomborg
Doświadczony Trener Biznesu, zwolenniczka zwinnego zarządzania – Agile Coach, akredytowany Coach ICF. Prowadzi szkolenia podnoszące umiejętności kierownicze (efektywne przywództwo, budowanie zespołów, motywowanie do pracy, Scrum, Agile Leadership) jak i umiejętności osobiste (autoprezentacja, asertywność, radzenie sobie ze stresem i emocjami, zarządzanie sobą w czasie, techniki twórczego rozwiązywania problemów, komunikacja interpersonalna, współpraca w zespole, inteligencja emocjonalna).
Szkolenia prowadzi od 2008 roku. W swojej trenerskiej karierze przeprowadziła ponad 660 dni szkoleniowych na sali oraz ponad 220 godzin szkoleń on-line typu dystans learning.
- Agile Coach – wspiera organizacje i zespoły nad rozwojem w kierunku zwinności, pomaga w podejmowaniu decyzji i szukaniu rozwiązań w obszarach związanych ze zwinnym wytwarzaniem produktów. Założycielka Agile Hats, gdzie jest odpowiedzialna za miękką, psychologiczną część pracy w zespołach – uświadamia wagę współpracy i inspiruje do sprawniejszej, otwartej komunikacji. Ukończyła akredytowane szkolenie Agile PM Foundation, Management 3.0, Certificated Scrum Master Scrum Study.
- Dyplomowany Trener Szkoły Trenerów Biznesu Moderator. W swojej trenerskiej karierze przeprowadziła ponad 660 dni szkoleniowych. Prowadzi szkolenia podnoszące umiejętności kierownicze: Management 3.0., Agile dla zespołów, Facylitacja spotkań, Narzędzia coachingowe, Budowanie zespołów, Motywowanie do pracy. Współpracuje z zespołami w obszarach rozwoju umiejętności osobistych: komunikacji interpersonalnej i zespołowej, Asertywności w komunikacji z interesariuszami. Prowadzi warsztaty wykorzystując Design Thinking, Lego Serious Play, metod twórczego rozwiązywania problemów.
- Coach ACC ICF Global – praktyk prowadzenia sesji coachingu indywidualnego, zespołowego i grupowego. Poza akredytowanym przez ICF kursem Mistrz Coachingu, szkoliła się także jako Caoch w Centrum Podejścia Zorientowanego na Rozwiązaniach, w Coach Wise, oraz w Centrum CBT, gdzie ukończyła kurs Terapii Poznawczo – Behawioralnej. Jest także certyfikowanym coachem metody Action Learning oraz medoratorem Design Thinking.
Szkolenie odbywać się będzie w godzinach 8.30- 14.00
Koszt: 1500 zł ( zw VAT)/ osoba
W cenie:
- Przeprowadzenie 4 bloków. Termin zostanie ustalony z grupą (minimum 8- 10 osób)
- Zadania przed i po szkoleniu
- Konsultacje indywidualne z Trenerem (obowiązuje do 2 m-cy po zakończeniu szkolenia)
Terminy