Słuchasz? Tylko tak Ci się wydaje!

Słuchasz? Tylko tak Ci się wydaje!

Rozmawialiśmy dziś z Piotr Kolmas, że w obecnych czasach obserwujemy ogromny kryzys aktywnego słuchania. Zbieramy informacje, ale nie słuchamy człowieka.

Wszyscy potrzebujemy kogoś, kto nas posłucha i kto nas wysłucha. Mówię o zwykłym, codziennym słuchaniu. Takim, które tworzy bliskość z drugim człowiekiem. Tęsknimy za kimś, kto będzie miał chęć i gotowość, by przyjąć nas takimi, jacy jesteśmy z tym, z czym przychodzimy. Bez oceny, bez wywyższania się, doradzania, oburzenia…

Jak słuchać?

· Nie rób nic innego w czasie słuchania.

· Zatrzymaj pędzący Ci po głowie „pociąg” myśli.

· Nie planuj kolejnego pytania.

· Nie próbuj na siłę pomóc.

· Nie rozwiązuj, nie doradzaj.

· Wyłącz interpretacje i oceny.

· Włącz empatię i czułość.

Nie wszyscy mają szansę mieć „pod ręką” dobrego słuchacza. Po to właśnie jest @HelpDeskEmocjonalny. Pracodawca może nas wynająć, żebyśmy posłuchali jego pracowników. Niezależnie od tego z czym dzwonią.

Po drugiej stronie słuchawki albo monitora siedzą psychologowie, pedagodzy, coachowie, specjaliści od interwencji kryzysowej, którzy słuchają, słuchają, słuchają…

A jak jest w Twoim przypadku? Umiesz aktywnie słuchać?

Zapraszam do dyskusji Agnieszka Tobota

#Mądryrozwój#WiemyJak


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *