Efektywność pracownika socjalnego

Efektywność pracownika socjalnego

Termin

Kategoria:

Cel szkolenia:

  • Planować i organizować sobie swoje codzienną pracę,
  • Wykonać wyznaczone zadania bez konieczności pozostawania dłużej w pracy
  • Radzić sobie z trudnymi emocjami i stresem
  • Asertywnie reagować na krytykę
  • Zdobyć więcej pewności siebie
  • Jak lepiej wykorzystywać programy MS Office w pracy codziennej

Program szkolenia:

Dzień 1

  1. Fundamenty efektywności

     

  2. Getting Things Done w praktyce – system efektywności pracownika socjalnego
  • Planowanie dnia pracy i skuteczne działanie w oparciu o spójny system efektywności:
  • Przełożenie systemu efektywności na pracę z komputerem/smartfonem:
  1. Efektywna lista działań
  • Model TCA (Temat-Cel-Akcja) – zaczynanie z wizją końca i definiowanie konkretnych działań jako dźwignia efektywności
  • Efektywna lista działań (demonstracja aplikacji: Google Keep) – jak zapisywać zadania do realizacji i tworzyć skuteczne check-listy?
  1. Wyznaczanie priorytetów, czyli inwestowanie nakładów we właściwe aktywności
  • Techniki wyznaczania priorytetów – praca wg matrycy Pilne/Ważne, zasada Pareto w praktyce pracownika socjalnego
  • Priorytetyzacja vs „mniej niż 2 minuty” – jak nie wpadać w pułapkę załatwiania drobnych spraw i gaszenia pożarów?
  1. One Piece Flow, czyli jedno działanie na raz
  • Doświadczenie klasycznego błędu w postrzeganiu własnej efektywności – wielozadaniowość vs praca według metody One Piece Flow
  • Efekt „piły” – jak skutecznie radzić sobie z zewnętrznymi i wew. dystraktorami?
  • Fundamenty Personal Lean w pracy pracownika socjalnego – kiedy działać wg efektywności zasobów, a kiedy wg efektywności przepływu?
  1. Podsumowanie szkolenia, zadanie wdrożeniowe

 

Dzień 2

 

  1. Matryca Wpływ/Działanie – koncentracja na działaniach w obszarze wpływu oraz zwiększających wpływ
  2. Zarządzanie energią psychofizyczną – nowe spojrzenie na efektywność
  • Dlaczego warto postawić na energię i dlaczego jest to kluczowe zwłaszcza w pracy pracownika socjalnego?
  • Audyt energetyczny (T. Schwartz) – jak dziś zarządzam swoją energią i jaki ma to wpływ na moją odporność psychiczną i zdrowie?
  • 4 poziomy zarządzania energią psychofizyczną + mikro-trening kluczowych metod i technik (koncepcja T. Schwartza)
    • Energia fizyczna (sen, regeneracja dzienna, aktywność fizyczna, odżywanie)
    • Energia emocjonalna (4 strefy emocjonalności, sposoby na obniżanie nadaktywności układu limbicznego)
    • Energia mentalna (praca płytka vs praca głęboka – czyli co jest sednem pracy pracownika socjalnego i jak koncentrować wokół tego swoje wysiłki?)
    • Energia duchowa (zaczynaj od „dlaczego?”, praca z sensem)
  • Trudne reakcje emocjonalne jako pochodna naszego sposobu myślenia (praca z arkuszem racjonalnej samoanalizy RSA)
  • Ćwiczenie „laboratorium” (praca na realnych, stresogennych sytuacjach kontaktu z klientem)
  1. Podsumowanie szkolenia, zebranie kluczowych wniosków, stworzenie indywidualnych Action Planów wdrożeniowych
Terminy