Jak autentycznie rozmawiać z pracownikiem o tym, co trudne i niepewne?
Termin
Kategoria: Biznesowe
CELE SZKOLENIA
- Poprawa stanu emocjonalnego własnego oraz swoich pracowników pozwalającego na adekwatne reagowanie w obecnej sytuacji kryzysowej.
- Zmiana perspektywy postrzegania sytuacji z pozbawionej perspektyw na konstruktywną i dającą możliwości.
- Poznanie i zrozumienie swojego sposobu reagowania na stres i odróżnienie go od reakcji innych osób.
- Rozpoznanie i zaakceptowanie swoich emocji i poznanie prostych sposobów na rozładowanie i ich pozytywną transformację.
- Lepsze rozpoznawanie autentycznych potrzeb swoich i pracownika, a tym samym bardziej adekwatne i autentyczne odpowiadanie na nie.
- Uzyskanie sposobów na podniesienie motywacji do pracy w obliczu nowej rzeczywistości i płynących z niej wyzwań.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1: Świadomość – co się dzieje na zewnątrz i wewnątrz mnie, jak kryzysowa sytuacja może pomóc poszerzyć świadomość i wydobyć autentyczną potrzebę zmiany
- Świadomość uczuć, postaw i potrzeb – nauka ich zauważania, rozpoznawania i nazywania – jak pomóc pracownikowi nie zwariować
- Świadomość́ sytuacji – odkrywanie realnych zagrożeń „tu i teraz” oraz rozróżnianie ich od historii i iluzji – jak pozytywnie kierować uwagą innych
- Analiza sytuacji – pułapki umysłu i przyczyny powstawania chronicznego napięcia, jak rozpoznawać lęki u siebie i u innych, w jaki sposób o nich rozmawiać i na nie reagować
Moduł 2: Ciało i energia – dlaczego warto czuć stan swojego ciała i jak dzięki niemu wychodzić z pułapek umysłu
- Aktywne uwalnianie napięć i zablokowanej energii życiowej – proste techniki na rozładownie emocji
- Praca ze strachem, złością, zamrożeniem, wycofaniem oraz „pustą” aktywnością – poznanie podstawowych mechanizmów obronnych w sytuacji kryzysowej i prostych sposobów redukcji stresu w ciele
- „Uziemianie”, „odnajdywanie gruntu pod nogami” jako sposoby na znalezienie stabilności w rozchwianiu emocjonalnym. Wykorzystanie naturalnego potencjału do zrobienia kroku „na przód”
Moduł 3: Moje Wyższe Ja – jak świadomie korzystać z intuicji, instynktu, naturalnych zasobów i świadomie wpływać na zdrowie fizyczne i psychiczne
- Jak pomóc zachować pracownikom optymizm i chęć do pracy
- W jaki sposób przekazywać trudne informacje
- Jak przebić się przez stan zaskoczenia, bezsilności, przerażenia i frustracji i sięgnąć do najlepszej wersji siebie
- Kiedy warto sięgnąć po pomoc profesjonalisty
Autorka i prowadząca: Joanna Sajko
Terminy