Komunikować, czy komunikować się? Jak budować mosty zamiast murów?
Termin
Kategoria: Społeczne
W dowolnym języku nie powiesz niczego innego ponad to, kim jestem.
Ralph Waldo Emmerson
Cele szkolenia:
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i budowania dobrych relacji z otoczeniem osobistym i zawodowym;
- Budowanie umiejętności konstruktywnego porozumiewania się;
- Wykształcenie u uczestników umiejętności aktywnego słuchania, zadawania pytań, poznania narzędzi kierowania rozmową;
- Diagnoza własnego stylu komunikowania, weryfikacja mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w procesie komunikacji.
- Budowanie komunikacji nastawionej na dialog – budowanie dobrego nastawienia do siebie nawzajem, asertywnego wyrażania zdania z szacunkiem dla drugiej osoby.
Program szkolenia:
- Zasady efektywnej komunikacji – umiejętność słuchania i klarownego wypowiadania się
- Zrozumiałe i klarowne wypowiadanie się
- Narzędzia budowania zrozumienia
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Co niszczy relacje?
- Poczucie własnej wartości w procesie komunikacji
- Zachowania asertywne w komunikacji interpersonalnej
Prowadzący: Dorota Jaślan, Radosław Wajler
Szkolenie może zostać przeprowadzone w formule zamkniętej, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
Terminy