Doświadczony kupiec – praktyk, koncentruje się na optymalizacji procesów zakupowych, redukcji kosztów bezpośrednio produkcyjnych, analizie i opracowaniu strategii w kategoriach zakupowych, audytach wybranych zakresów zakupów w firmach w Polsce.
Ściśle współpracuje z zespołami zakupów wskazując źródła przewagi negocjacyjnej, wspierając w budowaniu taktyki negocjacyjnej i podnoszeniu umiejętności technicznych zespołów zakupowych. Prowadzi szkolenia (warsztaty) grupowe i indywidualne z zakresu technik zakupów, budowania strategii zakupowej i negocjacji handlowych.
Obszarami specjalizacji są: surowce energetyczne (węgiel, koks, antracyt, biodiesel, bioetanol, oleje roślinne), opakowania twarde (szklane, plastikowe, metalowe, kartonowe), opakowania miękkie (monofolie, laminaty, folie termokurczliwe), usługi co-packingowe.
Obszarem specjalizacji we współpracy z firmami handlowymi są zakupy towarów i usług.
Współpracuje głównie z przedsiębiorstwami segmentu SME, obsługuje również projekty optymalizacyjne dla firm dużych (pow. 250 pracowników).
Jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie (2001) i studiów podyplomowych z zakresu Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (2003).
Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach zakupów firm z branży FMCG (Stella Pack, Żywiec Zdrój, Pepsi, Stock Polska, MARS), paliw (PKN ORLEN, I-COAL), chemii (CIECH). Posiada cenne, 20-letnie doświadczenie pracy, począwszy od specjalisty ds. zakupów, przez sourcing menedżera, menedżera działu zakupów po dyrektora zakupów w organizacjach o różnej kulturze organizacyjnej, świadomości biznesowej, skali działania i złożoności biznesu.
Realizował projekty zakupowe w środowisku międzynarodowym, w językach angielskim, rosyjskim, którymi posługuje się biznesowo.
Dzieli się wiedzą na blogu: www.jukowski.net/blog jak i w formie artykułów na profilu Linkedin (Krzysztof Jukowski). Należy do ogólnopolskiego grona przedsiębiorców Towarzystw Biznesowych (towarzystwabiznesowe.pl).