HELP DESK EMOCJONALNY

HELP DESK EMOCJONALNY

Działając biznesowo, angażujemy się społecznie. To idea, która od początku przyświeca naszej działalności. To synergia, doświadczenie i najlepsze praktyki z połączenia środowiska biznesowego i społecznego. Poprzez nasze działania biznesowe chcemy również zaangażować się społecznie i wesprzeć Fundację A.R.T. , świadczącą pomoc specjalistyczną osobom w kryzysie. Nie wszystkich stać na profesjonalna pomoc, nie wszyscy mają pracodawcę, który szerzej dba o potrzeby swoich pracowników. Kryzys epidemiologiczny dotyka ludzi, rodziny, biznesy i całe gospodarki. W tej sytuacji nowego wymiaru nabiera społeczne zaangażowanie biznesu. Wsparcie społeczeństwa w trudnym czasie i zbudowanie wokół tego odpowiedniej komunikacji to długoterminowa inwestycja. Może okazać się najlepszą strategią, która przyczyni się do zwiększenia zaufania do Państwa firmy, jej działań biznesowych i produktów, a co za tym idzie zwiększenia konkurencyjności.


Dobra czy zła wiadomość? Piotr Kolmas/Radek Wajler

Mam dla Ciebie dwie wiadomości: dobrą i złą.Od której chcesz, żebym zaczął? Od dobrej? Proszę bardzo.Dzięki NIEJ wiesz, że masz problem i potrzebujesz udać się po pomoc.Fajnie, prawda?Teraz ta zła.Żebyś się tego dowiedział, musi ONA porządnie cierpieć. Najlepiej długo i dotkliwie.Kto to jest?To Twoja rodzina.To ona musi ucierpieć, żebyś zobaczył, co robisz i jaki to […]

0 komentarzy

„Nikt nie może się dowiedzieć…” Agnieszka Tobota, Piotr Kolmas

Nikt nie może się dowiedzieć… Powodów ukrywania rzeczywistego samopoczucia jest wiele. W każdej głowie mówi trochę inny głos: „Zawsze muszę sobie radzić.”„Wykorzystają moją słabość.”„Stracę pracę, klientów, żonę, męża…”„Wszyscy sobie dobrze radzą, tylko ja nie!” Trudno się z takim głosem walczy. Mówi do nas od dawna, czasami mamy poczucie, że od zawsze. Z czasem przestajemy odbierać […]

0 komentarzy

Jestem mostem… Agnieszka Tobota, Piotr Kolmas, Radek Wajler

Jestem mostem… Powiedziała ostatnio Agnieszka Tobota w czasie naszej rozmowy w trójkę, z Radoslaw Wajler. – Mostem? Powtórzyliśmy jak echo, patrząc na siebie ze zdziwieniem. – Tak, mostem. Pomagam połączyć dwie strony, które bardzo chcą się porozumieć, ale nie potrafią. Tak bardzo nie potrafią, że dają się porwać nurtowi wezbranych emocji. Fali złości, smutku, bezsilności […]

0 komentarzy

Zachowania agresywne w pracy- Piotr Kolmas, Radek Wajler

Jest cienka, czerwona linia między dominującym stylem zarządzania, a agresją. Wielu przełożonych stosuje wobec swoich podwładnych zachowania agresywne. Krótkoterminowo pomagają w realizacji celów, a długoterminowo niszczą zdrowie, zaangażowanie i satysfakcję. Rozmawialiśmy o tym z Agnieszka Tobota i Radoslaw Wajler. Zastanawialiśmy się, kiedy szefowie robią to nieświadomie, a kiedy z premedytacją wykorzystują strach, jako narzędzie manipulacji. […]

0 komentarzy

A Ty jak walczysz ze wstydem?- Agnieszka Tobota

Zawstydzanie jest jedną z dramatycznych metod, w jaki dorośli podcinają skrzydła dzieciom. Zawstydzani wytwarzają w sobie głębokie poczucie własnej niedoskonałości. Myślą o sobie, jako o tych gorszych, złych, niedopasowanych. Jest czynnikiem, który w karykaturalny sposób wytwarza negatywne zdanie na własny temat. Powoduje wejście w zamknięty krąg niskiego poczucia własnej wartości. To z kolei prowadzi do […]

0 komentarzy

#HelpDeskEmocjonalny- Piotr Kolmas i Radosław Wajler

„Myślałam, że już to przerobiłam…” Często słyszę to i podobne zdania. Z pozoru niewinna sytuacja uruchamia lawinę emocji. „Znowu.” „Nigdy się od tego nie uwolnię!” „Już miałam nadzieję, że więcej nie dam się wykorzystać!” Życie pokazuje nam, jakie lekcje mamy wciąż nieodrobione. Choć otoczenie, kostiumy i dekoracje wciąż się zmieniają, to sztukę gramy tę samą. […]

0 komentarzy

Pomagasz? A może szkodzisz?- Piotr Kolmas

„Nie martw się, wszystko się jakoś ułoży! Wiem, przez co przechodzisz!” „Nie wiesz!” Nie zakładaj, że wiesz! Nie umniejszaj problemu! Nie odbieraj przestrzeni do odczuwania! Zamiast tego: 1. Zatrzymaj się. 2. Zapytaj: „Jak przeżywasz tę sytuację?” 3. Podsumuj, powtórz to, co usłyszałeś. Sprawdź czy dobrze odebrałeś przeżycia rozmówcy. Poczekaj na reakcję: potwierdzenie lub sprostowanie. 4. […]

0 komentarzy

Słuchasz? Tylko tak Ci się wydaje!

Rozmawialiśmy dziś z Piotr Kolmas, że w obecnych czasach obserwujemy ogromny kryzys aktywnego słuchania. Zbieramy informacje, ale nie słuchamy człowieka. Wszyscy potrzebujemy kogoś, kto nas posłucha i kto nas wysłucha. Mówię o zwykłym, codziennym słuchaniu. Takim, które tworzy bliskość z drugim człowiekiem. Tęsknimy za kimś, kto będzie miał chęć i gotowość, by przyjąć nas takimi, […]

0 komentarzy

Uważasz, że SAM sobie poradzisz? Nie poradzisz sobie! – Piotr Kolmas

Uważasz, że SAM sobie poradzisz? Nie poradzisz sobie! Zgłosił się do nas Prezes dużej firmy i mówi: „Czuję, że to, co się teraz dzieje, powoduje, że jestem agresywny wobec pracowników. Nie panuję nad sobą. Nie chcę się tak zachowywać. Potrzebuję z kimś porozmawiać. Porozmawialiśmy. Pomogło doraźnie. Umówiliśmy się na regularny kontakt. Rozmawialiśmy dziś z Agnieszka […]

0 komentarzy

Podobno kobiety mówią za dużo… -Agnieszka Tobota Help Desk Emocjonalny

Podobno kobiety mówią za dużo… są emocjonalne, bardziej relacyjne, delikatne, uczuciowe, mają intuicję… Mężczyźni są z kolei postrzegani jako aktywni, odważni, pewni siebie, opanowani, rywalizujący…Dużo obiegowych różnic dotyczących komunikowania się kobiet i mężczyzn można przytoczyć. Na ogół zachowania zgodne ze stereotypem są nagradzane i spotykają się z akceptacją, inne natomiast mogą narazić na ośmieszenie i […]

0 komentarzy

Coaching, nie jest lekarstwem na kryzys emocjonalny – Piotr Kolmas

Obecna sytuacja jest dla wielu pracowników druzgocąca. Może prowadzić do kryzysu, nie tylko w potocznym tego słowa znaczeniu. Osobie dotkniętej kryzysem emocjonalnym należy udzielić specjalistycznej pomocy. Coach, który ma paradygmat zadawania pytań i uruchamiania zasobów klienta, może w poważnej sytuacji nie wiedzieć, jak zareagować. Nie każdy problem da się rozwiązać za pomocą zmiany perspektywy czy […]

0 komentarzy

#wiemyjak – Agnieszka Tobota

Kobietę do pomocy przyjmę od zaraz… W większości organizacji biznesowych zarząd stanowią mężczyźni, w organizacjach pozarządowych kobiety. Pomocy u specjalistów częściej szukają kobiety, z przyczyn częściej spowodowanych przez mężczyzn. Według oficjalnych danych, w Polsce w zeszłym roku ofiarą przemocy domowej padło więcej kobiet niż mężczyzn. Dla wielu kobiet wyjście do pracy to był czas spokoju, […]

0 komentarzy

#wiemypoco – Piotr Kolmas

Pomoc psychologiczna to benefit, czy obowiązek? Czytałem wczoraj post Maja Gojtowska i dyskusję HRowców pod nim. Wynika z nich, że pomoc psychologiczna to obecnie ciekawy benefit. W zeszłym roku, miałem okazję wziąć udział w procesie rekrutacji na wysokie stanowisko menedżerskie. Zaczęło się od wabienia mnie listą 42 benefitów (!). Jestem przeciwnikiem benefitowania. Wierzę w angażowanie. […]

0 komentarzy

#wiemyjak w Radiu TOKFM

W ostatnią niedzielę, Agnieszka Tobota -Prezes Fundacji A.R.T., jako gość audycji Strefa Szefa, w rozmowie z Marzena Mazur, PhD z TOK FM poruszyłam wątek pomocy, jakiej przedsiębiorcy udzielają innym przedsiębiorcom. Gościłam obok tak znakomitych liderek jak: Katarzyna Lorenc, Katarzyna Woszczyna i Agnieszka Maruda-Sperczak. (link do audycji w komentarzu) Wystąpiłam jako przedsiębiorczyni, która od 12 lat […]

0 komentarzy

#wiemyzkim

Budujące jest to, że po wczorajszym zainaugurowaniu projektu: „HELP DESK EMOCJONALNY”, tak pięknie Państwo zareagowaliście i dostaliśmy tak wiele wsparcia. Wiadomość z prędkością światła rozprzestrzeniła się po internecie. Pojawiło się wiele pytań, na które z przyjemnością udzielam odpowiedzi: Jak często będą pojawiać się materiały? Inspiracje będą pojawiać się raz w tygodniu – we środę, o […]

0 komentarzy

Powiedz o Tym Komuś

Usiadłam do pracy w domu i mój nastrój spotkał się z podłogą… Zadzwoniłam do psychologa, z którym normalnie dzielę biurko. Porozmawialiśmy. Pomogło. Nasz spokój, funkcjonowanie i efektywność zawodowa zostały zakłócone. Pojawiają się obawy o utratę pracy, lęk o przyszłość i o bliskich. Strach wywołany możliwością zakażenia, powoduje powstawanie reakcji skrajnych, charakterystycznych dla sytuacji kryzysowych. Nie […]

0 komentarzy

#wiemyjak

Stan zagrożenia epidemicznego to dla wszystkich nowa sytuacja, także dla pracowników Państwa firmy. Spokój Państwa pracowników, codzienne funkcjonowanie i efektywność zawodowa zostały zakłócone. Praktyka pracy zdalnej zmniejsza ryzyko zakażenia i zachorowania, ale nie zmniejsza poczucia zagrożenia i niepewności. Bezprecedensowe środki odizolowania społecznego: zamknięcie szkół, miejsc kultury, restauracji, centrów handlowych i usługowych potęgują poczucie wyobcowania. Pojawiają […]

0 komentarzy

#wiemydlaczego

Działając biznesowo, angażujemy się społecznie. To idea, która od początku przyświeca naszej działalności. To synergia, doświadczenie i najlepsze praktyki z połączenia środowiska biznesowego i społecznego. Poprzez nasze działania biznesowe chcemy również zaangażować się społecznie i wesprzeć  Fundację A.R.T. , świadczącą pomoc specjalistyczną osobom w kryzysie. Nie wszystkich stać na profesjonalna pomoc, nie wszyscy mają pracodawcę, […]

0 komentarzy